"Hemmapremiären inställd pga snöfall"

Det meddelandet vaknade man av i morse vid halv ett tiden. Nu kan man säkert tro att jag är en slö rött röstande 20 åring men jag skulle vilja förneka det. Fakutm är att jag enbart sov 30 minuter mellan torsdag och fredag och lade mig 02 igår. Alltså så hade jag en sömnskuld att betala till kroppen som verkar ha uppskattat att få lite rejält med sömn.
Men nu var det att matchen blev inställd som var det huvudsakliga och det var trist. Nog för att jag inte gärna hade spelat fotboll i nollgradigt och snöfall, men man hade ju ändå laddat för det.

Dem timmar jag nu istället får lös här på eftermiddagen kommer att vigas till den förfest som annars hade ägt rum fem till sex. Nu får jag tid från tre till sex istället, känns bra!
Det är nämligen så att jag ska på mitt vuxenlivs första fyrtioårsfest. Marianne Olsson heter födelsedagsbarnet och är en kollega ifrån arbetet. Platsen är Övermo bystuga, ett ställe där jag inte varit på 13-14 år, och den gången gick det inge bra heller. Men det var roligt!

Tre Kronor ut igår också, jag vet inte, men har fått för mig att det inte är så många länder som direkt efter en uddamålsförlust, där man varit riktigt nära, genast pratar om hur bra laget ändå gjort det. Vart är den där griniga vinnarskallen(Peter Forsberg) som aldrig accepterat en sådan knappförlust oavsett hur mycket mer motståndarna tjänar...?

Svar till #86: Ja Lövdahl blev heltidsanställd ishockeyspelare i Mora IK, och även en av Tokiga Drakar Insjöns favoritspelare, redan. Jag har för mig att jag mötte han i innebandy också under hans år i Storsten, när dem verkligen stod på toppen av sin korta historia. Det har väl inte gått lika bra för alla andra i föreningen dock...


Kommentarer
Postat av: Timblad

Idag ska vi dricka tills vi stupar! Skål

2008-05-17 @ 16:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0