Kalas i Falun

Igår kväll var jag i Falun med hela det gamla järngänget Pluton Insjön. Eller hela, det är svårt att påstå att vi någongång varit samlade allihop då det inte finns något direkt medlemsregister att pricka av ifrån. Hur som helst så var det en bra kväll. Lagom är ett ord som jag helt och hållet slutat med i tal och skrift, men om jag hade varit en användare av ordet hade det passat in på gårdagen.

Falun är en helt okey stad, nästan lite trevlig. Mycket bra folk som bor där verkar det vara och det är väldigt fint. Men som alla orter så har dem sin baksida. Typ Bojsenburg, Hälsinggårdens AIK, Byxshoppen, många rödljus och framförallt lite för många små stekare. Jag kom på nu också att jag nog hört att det är Falun som är dalarnas homo-huvudstad. Det är ditt man flyttar om man slagen av dem lokala raggarna för sin sexuella läggning.

-

Legendens blogg föddes egentligen på Lunarstorm för många år sedan nu, det är alltså ingen ny företeelse som hakat på det senaste årens fluga. Bloggen på Lunarstorm dedikerade jag ett antal inlägg direkt till Jonas Stålberg, som är en fantastisk man på många sätt, och en nu mera emigrerande vän. Återupptog en lättare kontakt igår igen och det visade sig att han trivs som fisken i vattnet i Oslo och nu mera såg det som sitt hem.

Jag imponeras av sådant, att lämna fosterjorden och skapa sig ett nytt hem. Inte för att jag själv drömmer om det, men modet i handladet. Att åka till en ny stad, ett nytt land och ett främmande språk. Okey, det där med språket är väl inte något större problem, men i alla fall. Men att bygga upp ett nytt umgänge när man börjar på noll. Själv skulle jag få hemlängtan innan jag kommit övergränsen. För, jag kanske säger det för sällan eller aldrig, men jag älskar mina vänner här i hemtrakten så mycket att jag inte skulle flytta härifrån!

Att jag sedan har jobb samt familj här och älskar byn och förmodligen aldrig mått bättre än nu gör att jag inte heller planerar att lämna landet.

-

TDI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0