Sommaren på ingång

Nu börjar sommaren visa sig, minst sagt. 25 Grader och inte ett moln på himlen! Vore helt underbart om det fortsatte så över juni, juli och augusti. Sedan får det gärna bli den hemskaste hösten all-time. Då är jag nämligen inte här.

Planerna är nämligen så här. Vecka 26-33 är egentligen semesterperiord där jag skulle ha plockat ut fyra veckor, men jag har valt att spara dom och i stället resa bort när vädret här hemma uppmanar mig till det. Eventuellt blir det en resa redan vecka 34, en enklare charter någonstans till ett vänligt land på kontinenten. Sedan har jag egentligen bara en händelse att ta hänsyn till, det är NHL premiären 5 oktober i Globen(Huvudstad here i come for the fifth time ever). Så det lutar åt att jag tar mina fyra veckors semester efter det + två veckors komp.

Att besöka nyss hemkomna Eric Sjörs, som då åkt tillbaka, är det alternativet som lockar mest för tillfället. Men inte ska jag ligga på hans soffa i sex veckor utan hade tänkt att även se lite annat borta där. Dax att börja reka lite..

-

Insjön - Gagnef ikväll, det nyss nämnda vädret kan kanske locka till sig en ännu större publiksiffra än senast. Hur som helst ska vi vinna!

-

Det kan bli en riktigt bra helg dessutom, ska sålla lite bland alla inbjudningskort som landat på dörrmattan här bara.

-

Att inte Pelle har ringt än och pratat igenom lördagskvällen än, konstigt. Det är lite av hans roll i våran vänskap. Han ringer, jag svarar.

-

Hans L har klarat körkortet också, ifrån botten av mitt hjärta - Grattis Hans!

-
 
Jonathan, läser du?

/TDI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0