Torsdag

Känner mig riktigt rutten när jag ena dagen klappar mig på bröstet över att jag har sådan heder och släpar mig hit till bloggen och skriver var dag, och så gör man det inte någon dag senare. Men gårdagen var hemsk!
Hemsk på så vis att den underminerade den här dagen till den värsta någonsin under mitt arbetande liv.

En vanlig dag när man går upp klockan fem så är man lite trött, och när man kommer till jobbet klockan sex så kan det dröja framtill frukost, klockan nio, i värsta fall innan man känner sig som människa. Idag såg jag inte klart förrän framåt elva. Varför? Jo, igår så var det nämligen en heldag i fotbollens namn. Först Tällberg - Brage och sedan Man United - Chelsea. Den senare matchen slutade som bekant sent och eftersom det blev ett lätt gjädje upplopp i Åhls församlingshem efteråt var jag inte hemma förrän 01. Självklart kan man inte somna direkt heller, utan måste läsa någonting för att bli ett med sängen(soffan).

Den ursäkten duger för mig.

-

Återigen har någon varit och rökt i trapphuset, det är helt otroligt! Den där vidriga cigg/damparfym lukten smällde till som en krocketklubba på något ömt ställe när jag klev in i trapphuset för tjugo minuter sedan. Att sedan grannen, den osnygga på samma våning, lämnat hela årets samlade kompost på hög utanför dörren gör att jag i natt inte sover med öppet brevinkast. Inte för att jag gör det när det luktar vanlig människa i trapphuset heller, men jag kände mig tvungen att verkligen poängtera hur illa det luktar där ute just nu!

-

Tony Lagerström till Mora IK. Intressant värvning, ska bli roligt att följa honom under två år framöver.

TDI


Kommentarer
Postat av: Nu är det Staterna som gäller

haha, snyggt m krocketklubban!

2008-05-23 @ 17:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0