Vardagslyrik

Poesi och lyrik är ju någonting som är hemskt stort i världen, utan att någon egentligen intresserar sig för det. Poesi och lyrik må vara helt olika saker, men i min bok så går det under samma skit. Egentligen allting som behandlas på sida 4-5 i Aftonbladet betraktar jag som skit. Ändå skulle man läsa det så hemskt mycket i skolan och det ska ha sitt utrymme i media, typ aftonbladet, men vem är det som bryr sig? Inte jag i alla fall.
Medans vi ändå är inne på poesi och media så kan jag inte undgå att kasta en näve dynga på Göran Greider och hans brutalt intetsägande dikter om sin stora grå hankatt på Dala Demokratens ledarsida, usch!
Av allting som matades in i huvudet under kultur och idéhistoria A och svenska A,B,C så minns jag inte en enda rad av poesi eller någon poet.

Men en liten kort strof poesi/lyrik kan jag, Roligs Per ifrån Hjulbäck. Sidekick till Siljansnäs Anders på den tiden det begav sig.
"Om man då tager en pris, skall nattens mörker skingra".
Väldigt intetsägande den också, men jag kommer ihåg den av någon anledning.

-

TDI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0