"What becomes of the brokenhearted"

En härlig låt av Jimmy Ruffin som jag letat efter sedan jag flyttade hemifrån. Det var bror min som hade den på våran gemensamma dator under min glada ungdom och jag har inte kunnat släppa den. Den sätter igång massa känslor och jag får upp lustiga minnesbilder, som jag säkert upplevde under tiden jag lyssnade på den regelbundet. Det måste vara sådana låtar som man kan beteckna som bra.

-

I övrigt så sitter jag här och är en aning utpumpad efter en löjligt duktig fredag. Jobbade till 12.10, raka spåret upp till min gamle lagkamrat Andreas Bodin-Hansen och bejakade min sociala sida, sedan förbi mormor på vägen hem med lite gamla kvällstidningar. Hon var dock inte hemma, hon var i Tunsta hos mor och far så jag åkte dit istället. Väl där blev man ombedd att sätta igång en tvättmaskin, pust. Tåget gick sedan vidare emot Insjöns IP där Modigh slipade högerfoten och Per Hedström agerade bollpojke åt "mästerskytten". Sista etappen blev en tankning och en ganska trevlig konversation hos allas våran Kurt Björnestad på Billisten för att sedan i hemmet plocka runt lite och diska. Helt färdig är jag, så nyttig är jag inte varje dag.

-

Den härligaste känslan som finns, en fullsatt FM Mattsson Arena, Mora IK har precis gjort mål. "Goalsong" har precis gått igång och man blickar ut bland alla fantastiskt glada supportrar. Det finns ingenting som slår det. Kom igen hockeysässong. Sätt igång snart!

TDI

Kommentarer
Postat av: Systra

Du glömde ju hänga tvätten!

Rolig blogg Mats! Du är en skicklig skribent! Kanske du borde tänka lite mer seriöst på det där med en journalistutbildning!

Kram

2008-05-23 @ 22:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0