Den ideele arbetarhjälten

Efter en innebandymatch i Malung, fotbollskväll hos Busk/Abrahamsson och ett löjligt nyktert besök på Lucky House så  var lördagen över och söndagen började redan 9.00. Jag kan inte minnas, men gissar att det var våren 2007, när jag senast var hemma i lägenheten och vaken klockan 9.00 senast. Jag upptäckte till exempel att jag har morgonsol i köket. Så där satte jag mig i köket, lutade mig tillbaka över en kopp Zoega Forza(årets kaffe!)  och laddade upp för en tuff dag i Mora.

10.00 hämtade jag kusin och vi satte plattan i botten emot Mora och Morakarlbyhöjden där min syster med sambo och barn är i fullgång att bygga hus. Syster tog genast på sig ansvaret att agera arbetsledare och placerade mig och kusin att grundmåla taknocken medans hennes sambo och den gamle leksandsdödaren Marcus Eriksson målade innertak på nedervåningen. Syster och och hennes svärmor höll till framför den ännu obyggda farstukvisten och oljade in kvistarna till nyss nämnda innertak.

Jag har aldrig varit någon stor målare och orutinen lyste igenom ganska så snart. För det första är jag ju färgblind så jag kom aldrik riktigt in i disskusionen om vilken av dem vita nyanserna, som hade målats på framsidan, som egentligen var finast. Sedan hade jag plockat på mig fin kepan, köpt i USA för dyra pengar och mitt sprillans nya Diesel bälte som jag förvisso fått helt gratis men som även det förtjänade ett bättre öde än att bli vitprickigt.

Efter sex timmar snus, svett och grundfärg fick vi äntligen belöningen- valfri pizza på järnvägsgrillen!
---
Det blev några matcher förra veckan också.

Tällberg IF- Nornan, Tällbergs IP,kval till division 5 fotboll
IBF Leksand - Hagunda IF, Leksandshallen, division 2 innebandy
Pittsburgh - Ottawa, Globen, NHL, Globen
IK Brage - Falu FK, Domnarvsvallen, fotboll division 1
Mora IK - IK Oskarshamn, FM Mattsson Arena, HA
---
Skönt med ett gensvar direkt ifrån högsta ort inom Mora IK angående det blåa blinkande neonljuset på ismaskinen, nu lär det hända grejer!


/Mats R


Kommentarer
Postat av: Kungen

Hur fan hanns det med alla dom här matcherna då?

Du måste tänka på att clas ohlson också kräver 100% av dig när du stämplar in på morgonen.Men det viktigaste är att det fixar sig med ismaskinen och det förbannande blå blinkande under den!!

Helst skulle hela ismaskinen målas om i rött!

//TDI

2008-10-15 @ 14:35:20
Postat av: Anonym

brage spelar div 2.

2008-10-18 @ 23:28:34
Postat av: Anonym

my bad. brage spelar div 1. Får ta av mig hatten och be om ursäkt för denna obefogade spydighet.

2008-10-21 @ 10:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0