Ett missat minne för livet.

I lördags hade vi seriefinal i innebandyn mot IBF Falun. Vi spelade faktiskt helt okey, men dem var lite smartare än oss och vann därför med 4-2. Vilket iof kanske inte är så förvånande, vi är väl inte kända för att spela smart eller välorganiserat - vi lever helt och hållet på talang. Det vore intressant att se hur det kunde gått för oss om vi i 86/87 kullen hade fått en skolning typ som spelarna i IBF Falun. Egen hall, stor organisation och en tränare. Har svårt och tro att det skulle varit lika roligt, men säkerligen resultat att glädjas åt om några år.

Skitsamma, jag ska inte sitta här och försöka vara nostalgisk. Vi är fortfaranade i tjugio års åldern allihop så än ska vi inte börja grina.
 
I alla fall så fick jag ett anbud i fredagskväll som enbart just en innebandymatch kunde komma i vägen för(se prio-listan i tidigare inlägg). Svågern hade nämligen drabbats av magsjuka och kunde inte avgå med övriga laget i buss på torsdagmorgon för Mora IKs smålandsturné. Så därför ringde han mig på fredagskväll och undrade om jag kunde tänka mig att agera kartläsare i en Avis bil på lördag förmiddag med riktning mot Växjö och match två som gick av stapeln på söndagen. För en kortstund såg jag mig själv se på "Stjärnor på is" tillsammans med spelartruppen i hotellfoajén, äta frukost med Harald och sedan få stå i båset under själv matchen. Sedan kom verkligheten ikapp och jag kom att tänka på min egen match. Jag var tvungen att avböja.

Efter ett tag slog mig tanken att så mycket till hotellmys med spelarna hade det nog inte blivit då Mora IK säkerligen inte hade kalkylerat med sovplats åt mig, så jag hade nog blivit liggande i hyrbilen, frukosten hade blivit en coca-cola och lössnus på Statoil och mitt deltagande i båset hade med största sannolikhet blivit till en taskig ståplats. Jag förlät mig själv att jag avböjde svågerns erbjudande och spelade min match, hade en tv-spels turnering och en trevlig utgång på lördagskvällen.

Jag tyckte ända tills för 30 minuter sedan att jag gjorde ett bra val, då ringer syrran och berättar att jag hade fått åkt spelarbuss hem...suck. Förlusten emot Falun blev genast mycket tråkigare, tv-spels kvällen på nya tvn inte lika fantastisk och utgången var fanimej inte så jävla trevlig som jag en gång tyckte!

--

Vi skjuter upp reportaget om gitarrkursen ett inlägg p.g.a utebliven bussresa.

--
Kungen: Medlemsskap blir bra! Njut av semesterveckan!

Mamma: Jag måste lära mig att slå i takt först, det kanske kommer nästa lektion.

--

Kommentarer
Postat av: Micke

He he, jadu det var ett bra erbjudande ja kom med!!! nog hade de blitt hotellrum, frukost me grabbarna och Harald. Ståplats i båset-nja, tror inte det, men väl en sittplats! Buss hem ja, skulle nog ha berättat det! men ja förstod nästan att du inte hade lust, resan var inte speciellt skoj, ensam. Men hade ja vetat att de var så nära att få med dig så hade jag tjatat lite till, hehe!!

förbannat bra skrivet ialla fall

2008-10-28 @ 19:46:11
Postat av: Kungen

Vilken JÄVLA miss:=)

Ha Ha Ha

Att du orkade gå ut den kvällen?

2008-10-28 @ 23:06:15
Postat av: anneli

Vad då slå i takt!!!! Är du inte uppfödd på musik. Young, Dylan, Lundell mfl, och du kan inte ens slå i takt. Har vi misslyckats...................

/ma

2008-10-29 @ 11:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0