Idrottens höst

En anledning till att jag slutade med innebandyn i Borlänge var att jag inte alls fick den tiden jag ville över till idrott, sport!
Något av det bästa jag vet är att sitta på en läktare med en kaffekopp, läsa ett matchprogram medan förväntningarna växer inför kommande match. Ishockey i första hand, i annat fall innebandy. Har hunnit med en del sedan jag kom hem, och mycket mer ska det bli.

IBF Leksand - Loke, Leksandshallen
AIK - Mora, Johanneshov
Mora - Nybro, FM Mattsson
Insjön - Dalarnas F15, Insjöns sporthall
Almtuna - Mora, Gränbyhallen

Nu var jag förvisso domare i matchen mellan Insjön och Dalarnas F15 så läktaren, kaffekoppen och för all del även matchprogrammet fick jag inte avnjuta. Men det jag vill ha sagt är att organiserad lagidrott är fruktansvärt trevligt. Rogivande skulle jag faktiskt vilja säga.

Kommande evenemang som jag ska på nu är Mora - Malmö i FM Mattsson imorgon och sedan Pittsburgh - Ottawa i Globen på söndag, sedan börjar en ny vecka som vi säkert kan fylla med lite idrott, den också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0