Självinsikt.

Jag var över till min gode vän och tillika granne, P. Sandström, en vända här på kvällskvisten. Vi satt och pratade lite och berörde som hastigast ordet självinsikt, men talade inte mer om det.

Men jag funderar ofta på just det ordet, självinsikt. Är det någonting som är medfött eller någonting som kommer med åren? Frågan är för mig väldigt befogad, jag umgås nämligen många av dygnets timmar med folk som helt och hållet saknar detta verktyg. Har dessa människor växt upp ivrigt påhejade av föräldrarna så till den grad att dom tillslut tappade fotfästet..? Eller, som sagt, föddes dom så och därmed finns det ingen att beskylla..

Hur som helst är vissa människors totala avsaknad av självinsikt en ständigt brinnande eld i mitt humör. Att folk kan missuppfatta sig själva så kapitalt gör mig galen. För en människa är väl den han uppfattas som och inte den han tror han är?

--

2-5. Fogström gjorde mål igen. Ska Mora försöka behålla honom efter söndag, då han gör sin sista match på lånetiden, frågar jag mig nu. Men något svar kommer jag nog inte komma fram till. Jag har aldrig sett honom spela, utan bara konstaterat att han gjort två mål och en assist på tre matcher och att Arto tycker att han även är bra i egenzon.

--

Fick jag in lite fetstil där uppe också, snyggt. Kanske något att fortsätta med..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0