Tidens tand.

Äntligen hemma efter en arbetsdag som innefattat övertid och fysisk trötthet. Varit väldigt tung i benen hela dagen vilket är väldigt ovanligt. Kroppen har aldrig sagt ifrån tidigare, det är huvudet som inte alltid är uppöver öronen for att gå upp 05. Men men, imorgon är en ny dag.

Tokiga Drakar Insjön dundrar med stor sannolikhet upp över, dom sex milen, till Mora för hemmamatchen mot Västerås på fredag. Colby Genoway ska synas utan och innan.

Jag försökte faktiskt återuppta min egen ishockeykarriär här om veckan, i bygdas lirare, Häradsbygden. En isträning och fem återbud senare tog jag det mogna beslutet att faktiskt avsluta den. Kanske förgott. Jag kom framtill att min egen ishockeykarriär just nu ligger på plats nummer fyra på min prioriteringslista. Den handlar kort och gott om vad jag helst lägger min fritid på. Etta ligger mitt eget innebandyspelande, tvåa ligger att följa Mora IKs förehavanden i Allsvenskan och trea ligger min interaktiva ishockeykarriär på NHL09. Jag är löjligt nära att lägga beslag på hälften av alla inviduella troféer, trots att Pittsburghs ledning inte såg min storhet förän 30 matcher spelats. Jag kommer att skriva mer om min karriär där, den dagen jag verkligen vunnit något. Typ prestige matchen mot Dennis Fisk..

Tillbaka till innebandyn en kortis. Den har dragit igång på riktigt nu känns det som, matcherna kommer varje helg och träningarna är välbesökta och skapligt uppstyrda. Vi är obesegrade hittills denna säsong, så väl försäsong som seriespel. Förhoppningsvis ska vi kunna fortsätta i den stilen.

För övrigt känns det fruktansvärt bra att vara tillbaka i Insjön. Jag hade nästan glömt hur förbannat roligt det kan vara att spela innebandy!

Att innebandy sedan är en väldigt tråkig tv-sport och troligtvis aldrig kommer nå ut till en bredare publik än dom som själva spelat organiserat någon gång spelar ingen roll, det är skitkul just nu, i division fyra, i trånga gymnastiksalar!

Ser på kommentators funktionen att det råder en oro över hur jag lyckas sköta mitt arbete mellan all idrott jag följer, men jag tror inte att det ska vara något problem, jag har ju nämligen väldigt stimulerande arbetskamrater. Sportfånar, grannar, vänner och hela Tokiga Drakar Insjön!

/Röret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0