I en villa i Santa Barbara

Internet tillgangen i USA var inte vad jag trodde nar jag satte mig pa planet ner. I mina drommar stod det en dator pa varje hotellrum och utmed vagarna, men icke. Efter att ha forsokt att fa tag pa Santa Barbara studerande Eric Sjors via Malibu Countys biblioteks dator(enda allmanna i hela orten) under nagra fem minutare sa sitter jag antligen har. Har ar i en villa uppe i Santa Barbara som Eric for tillfalligt bor i.

Resan over haven gick forvanasvart bra aven om det borjade lite trevande. En nitisk sakerhetsvakt var pa gransen att neka oss intrade till USA redan pa Arlanda nar han fick reda pa att Pelle inte agde sin vaska, utan hade lanat den av en kompis(Peter Fandriks). US Airways hade sedan dammat av sin mest undermaliga atlantflygare. Men nar planet val borjades bordas klev han pa. En brostkorg stor som soffan jag sitter i, och underarmar i klass med mina lar. Kladd i en troja som det stod "worlds strongest men chapions league" pa spred han ett lugn inom oss som holl i sig hela vagen till L.A.

Val i L.A sa fick vi en trevlig overraskning da vi inte behovde pina oss runt i en PT Cruiser som var tankt, utan vi fick en snappet finar Sebring. Sedan var det roliga slut for den forsta dagen. GPSen lade av innan vi kort ut ifran hyrbils firman. Sedan efter nagra snestyrningar satt vi dar vi inte skulle sitta, Inglewood. Efter en smarre panik lyckades vi styra oss ut ifran den beromda stadsdelen och hitta hotellet. Ett hotell drivet av mexicaner som vi lovade oss att aldrig mer satta varan fot pa igen.

Dag tva tog vi ett fornuftigt beslut, vi drar till Malibu. Stallet dar dem stora stjarnorna bor och lever. Dar kommer vi kanna oss hemma. Mycket riktigt, vi bodde dar i tre natter och och gjorde sma dagliga utflykter. Beverly Hills, Santa Monica och Malibu surfbeach som dom pastod var kand for dem initierade. Pelle gjorde aven en hel del vandor till apoteket, ovantat nog..

Efter lite bestyr sa sitter vi hur som helst nu i Santa Barbara, Mats "tillfredstallaren" och Pelle " aterstallaren"..

Husfest i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0