Stockholm.

Efter en ganska hektisk vecka så sitter jag här hemma och känner mig nästa lite sjuk. Tung i huvudet, rosslig i halsen och det karakteristiska för min del, ont i ögonen. Kände det redan igår ikväll på väg hem ifrån Stockholm, och i morse så var det sämre. Men jag hade en volleybollturnering att vinna, så jag spelade hem den tillsammans med Matte, Benke, Hasse, Busken och Eriksson. Andra raka förövrigt. Men nu efteråt så känns det ännu lite sämre..

Men nu ska inte jag sitta här och gnälla och tycka synd om mig själv, jag har en hel del funktioner i kroppen som inte ömmar.

Igår iaf så var jag och såg mitt Mora spela emot AIK på Hovet i Stockholm. Femte gången jag är i Stockholm och den första i Johanneshovs Isstadion. Förbannat härlig arena! God stämning på läktaren, underhållande match och bra resesällskap. Jag åkte dit med tre stycken gamla lagkamrater ifrån innebandyn i Borlänge, AIKare alla tre.

AIK vann matchen med 2-1 så stämningen var god i Magnus Perssons Volvo V70R till 3/4 på vägen hem genom Tensta, Rinkeby och Hallonbergen.

Några snabba frågor rätt ut i luften:

- Är stockholmare födda drygare än övriga befolkningen eller gör dom sig till?

- Vad är det som får folk att betala 1 100 000kr för 35m2?

- Varför måste dom som vet absolut minst om sporten ishockey vara dom som hörs överlägset högst på matcherna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0