AIK

AIK är nog det ishockeylag jag sett mest av denna säsong, efter Mora. Jag måste säga att jag gillar det laget skarpt.
För den breda ishockeypubliken är det två namn som lyser, Heino - Lindberg och Dick Tärnström. Men det är bakom dom som jag hittar dom spelarna jag gillar.

En skön backsida med Andreas Jungbeck som hockeyspelare och Jonas Liwing och Mikael Österberg som yrväder, man vet inte riktigt vad som händer när dom är i farten.

Framåt gillar jag lirare som Jonas Westerling(givetvis) och Mattias Beck. Men framförallt dom här som gör en förbannat bra jobb över hela planen, fuskar aldrig. Christian Sandberg, Daniel Bång och Rasmus Ericsson. Det är skickliga ishockeyspelare som jobbar hårt, till skillnad emot många grovjobbare som inte besitter några kvaliteter.

Ett annat plus till AIK är att Fredric Korduner är ett namn som ligger riktigt bra i munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0