Äntligen lite vår

När våren kommer vet jag det först av alla. Lägenhet 206 på Insjövägen 27 har nämligen världens tidigaste morgonsol. Dessutom hittar den in mellan gardinerna och hyllorna ända fram till sängen och väcker mig långt innan stämpelklockarna börjat jobba på DC. Men oftast är det bara att rulla över och stirra in i väggen, för hela kroppen sover utom just ögonen.

Just nu, april, är det helt okey. Men framemot slutet på maj och sedan hela sommaren är jag tvungen att sova med öppen dörr och då vaknar jag i princip uteslutande varje natt när timmertåget kommer norr ifrån vid halv fyra tiden. Det som händer då är att öronen väcker hjärnan och ögonen är redan vakna av den tidiga morgonsolen. Min teori är att du kan somnaom ifall ett sinne är vaket, men inte om två eller flera.

-

Buffalo Sabers - Pittsburgh Penguins, 1-6, NHL09 All-Star.

-


Jag såg på GävleDala igår att 11 % får psykiska problem av aprilskämt. Man börjar ju fundera vad dom har utsatts för egentligen. Personligen gick jag på ett aprilskämt, idag faktiskt. Innebandymagazinet.se hade en artikel om att det skulle bli en ny regel från och med säsongen 10/11 om att alla spelare i Svenska SuperLigan(töntigt namn, jag vet) var tvungna att bära skyddsglasögon. Det lät ju inte så överraskande och hade väl varit fullt rimligt med tanke på att det finns många andra fjolliga regler runt sporten.

Däremot så blev jag förbannad för att om dom ändå skulle lura mig kunde dom väl gjort det rejält, ett ärligt försök i alla fall. Som den gången text-tv på SVT fick mig att tro att Ronaldo(orginalet) för många år sedan var klar för AIK. Jag menar, då suckade man lite över sig själv och skrattade lite åt sin egen dumhet när man kom på sig själv för att man gick på något sådant otroligt. Innebandymagazinets artikel var ju inte något som jag, eller någon annan inbillar jag mig, såg som något otroligt och fantastiskt.

Bäst gillar jag nog dom aprilskämten där man förstår på rubriken att det är ett skämt. Där det mest är ett komiskt och orimligt scenario som gestaltas. Typ när Mora IK och Leksands IF skulle slås ihop och spela i Evert Sandin Arena i Vikarbyn, eller när Jan Simons var klar som sportchef för LIF.

-

Konstigt att mina två favoriter handlar om Jan Simons...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0