Doldisar

Har tänkt på det här några gånger,  att lista några bortglömda moraspelare. Spelare som dom flesta av oss har glömt.
Det är väl ett bevis på vilken omsättning på spelare det blir i klubbar som slåss för sin överlevnad år efter år.

Miko Rämö

Angel Nikolov - Henrik Petré
Niko Mikkola - Peter Nylander - Martin Gudmundsson

Jesper Olsson - Atvars Tribuncovs
Peter Fabus - Jordan Krestanovich - Ryan Jardine

Tomas Slovak - Marko Kauppinen
Ladislav Nagy - Daniel Wessner - Rob Hisey

Då är det ändå bara sedan fem är tillbaka, och det är många som man säkert reagerar på.
Det är en grej som retar mig, en rysk back som var och provspelade 04/05 på sommaren som inte fick något kontrakt. Jag kommer inte på hans namn.


Kommentarer
Postat av: Micke

Jesper Olsson? Minns inte ens jag. Passar verkligen Nagy in där förresten? Killen gick ju från Mora till NHL till KHL.

2009-04-06 @ 10:03:41
URL: http://mickejay.blogspot.com
Postat av: Poodle

Liket Lindström då!? :D

2009-04-06 @ 14:22:05
Postat av: Legenden

Micke: Jesper Olsson, infödd morapojk som satt på bänk några kamper 06/07 om jag minns rätt. Nagy hamnade i skuggan av Cleary, Horcoff, Hossa x2 och Lilja. Han nämns knappt när man pratar lockout.



Poodle: Liket Lindströms tid i Mora IK har jag tänkt på varje gång har rört pucken i slutspelet, han blev ingen doldis han blev en underpresterande ikon som fortfarande huserar i Sverige. Till skillnad emot Fabus och Krestanovich t.ex.

2009-04-06 @ 16:06:00
Postat av: Micke

Japp, kollade upp Jesper Olsson. Där har vi en doldis värd namnet. Rusty blir ju nästan lite doldis också då, honom glömmer man lätt bort i skuggan av nyss nämnda. Men å andra sidan glömmer man väl bort de flesta i skuggan av dem. Krestanovich bjöd mig på en pilsner en gång på Wasa, han är aldrig doldis i min värld!

2009-04-06 @ 23:35:38
URL: http://mickejay.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0