Martin Johansson

Att han är klar för Mora IK över säsongen 09/10 tror jag dom flesta läsarna här inne har snappat upp. Jag ska säga det att jag gillar denna spelare skarpt. Hans glädje efter sitt mål emot Almtuna i andra play off matchen är det jag minns bäst, han förstod verkligen vad det betydde för laget och publiken. Det känns som en sådan spelare som verkligen är beredd att ta smällen för att få ut pucken ur zonen. Laglojal är ordet jag ser oftast när jag läser om honom, och det är den bilden jag fick av honom på dom sju matcher jag såg med honom.

Sedan är det en skicklig hockeyspelare, snabbt skott, stark och det som imponerade på mig i hans första uppåkning är hans fart, han är riktigt snabb!

Det som känns ännu bättre är att när spelare som just Johansson, Lagerström och Kempe trivs väldigt bra i Moras organisation. Det är ändå spelare som spelat i framgångsrika juniorlandslag men inte riktigt slog ut därefter. Att klubben kan få ett rykte bland 20-22 åringar att man har en riktigt bra miljö för att få dom att ta dom sista stegen. Det kan vara väldigt mycket värt, det känns som att Mora IK är på god väg där. Jag gissar att minst en spelare som stämmer in på ovanstående beskrivning kommer ansluta till nästa säsong. Kanske Johan Alcén?


Kommentarer
Postat av: Micke

Alcén hade varit fint! Står ju listad som free agent också på eliteprospects. Vill inte Brynäs ha honom kan vi gärna förbarma oss. Skulle passa mycket bra in i lagbygget...

2009-04-05 @ 23:32:33
URL: http://mickejay.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0