Mikael Zettergren

Kanon värvning Janne! Allsvenskans sjätte bästa målskytt i det överlägset sämsta laget är ett fantastiskt resultat.
Zettergren är en klinisk avslutare, och en sådan har vi inte haft sedan Brendl. Många gånger har jag velat glömma matchen emot Mariestad i höstas när vi förlorade, men nu passar det sig att plocka fram ett minne därifrån, Zettergren blir fri ifrån offensiv blålinje, några snabba skär och sedan ett distinkt handledsskott kryssribba in. Det är sådan spelare vi, och alla andra lag, behöver.

Jag pratade för några veckor sedan med hans gamla lagkamrat Marcus Persson(utlånad leksing) och han sa då att Zettergren var i princip klar för VIK. Men sedan hörde man ingenting mer om honom, förän det börjades prata om Leksand och då trodde man att lönerna skulle trissas upp till den grad att "Nya Mora" inte skulle ha råd med honom. Men skönt att ha riktigt fel ibland!

Zettergren spelade sin juniorhockey i Leksand, tillsammans med min kusin. Han bodde förövrigt hemma hos honom en tid, om jag minns rätt. En genomtrevlig kille som jag inte tror kommer göra någon besviken. Varken på plan eller i omklädningsrummet.

Återigen, bra jobbat Janne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0