Roadkills

Jag sitter här vid datorn, nyligen hemkommen efter kväll, modell lugn och skön, i Åkerö. Eller om det nu är Åkerö, det känns inte som det. Linnea bor nämligen i den absoluta syd-väst spetsen och snabbaste vägen dit(tack Henrik) går över Heden, så det kanske finns ett annat namn.

Hur som helst så var jag max 10 decimeter ifrån att köra på en räv på vägen hem. Det är tredje gången på mindre än en vecka som jag är nära att ta livet av ett stackars djur i trafiken. När jag åkte hem ifrån Falun i lördags var det först en hare som jag lyckades missa och sedan ett rådjur som jag svängde undan för.

Men det är nog bara en tidsfråga innan det sitter någonting i grillen.

För min bror plattade till just en räv för något år sedan, i närheten av där jag var och körde ikväll.
Min syster sen plockade en älg när hon övningskörde och senare matade hon över den invandrande ryska vargen i Ickholmen för något år sedan.

Det känns som att jag kommit lite för lindrigt undan i mitt syskonsällska, än så länge..


Kommentarer
Postat av: Lina

Känns som jag leder ganska överlägset!

2009-04-24 @ 21:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0