En Insjödag passerad

Sommarens höjdpunkt och avslutning ägde rum här i lördags, Insjödagen. Ett spektakel som får hela byn att leva upp med torghandel, gårdscafeer och traktortaxi. Nu i lördags så blev avsparken lite senare än beräknat då min telefon låg på ljudlös och inte vaknade förän 12.20 med tio missade samtal. Veckans understatement är man är i fokus lite mer denna dag än andra.

Lindbarg hade precis avverkat ett parkeringsvaktspass när jag stövlade ner och i sällskap med Eriksson sedvanligt inledde Insjödagen på Grillhuset(0247-40556). Efter en rundvandring på området så blev det dax för Premier League premiär, stryktips och trav hemma hos Lindbarg. Efter en Chelsea vinst så följde Lindbarg upp en lyckad dag med att se Leksand krossa Mora IK med 6-0 i mitt och Hallbargs sällskap.

Personligen så kände jag att jag tog den förlusten mycket profesionellt, täckte över den med lite urvattnade floskler som "det är bara träningsmatch" och lät inte matchen komma emellan mig själv och en bra fest. För i Lindbarg/Bäcks residens på Hotellvägen så väntade dom, GodsFinest, Janne Wiktorsson, Bart Lindbarg och Uffe Ivarsson. Här någonstans tänkte jag sluta skriva och överlåter resten till eran fantasi. Ni har förutsättningarna, GodsFinest med ett hägrande Insjöns Hotell.. Sug på den!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0