Hallbargs Travspalt v32

I den här spalten kommer det handla om V75 och i första hand presenteras spikförslag och streckvärda hästar, dvs hästar som inte är stenklara men för lite spelade i förhållande till vinschans.
Helgens V75-övningar utspelas den här veckan på nationalovalen Solvalla. Fint väder och förstklassig travsport utlovas i och med att helgens tävlingar är V75-finaler. Åke Svanstedt får agera nyckelkusk med två mycket fina 4-åringar som spikförslag och jag tror kommer  återfinnas i startlistan till derbyt i September.

Spik 1:  11. Wood Laday med grön kusk Åke Svanstedt i vagnen i V75-2 är i mitt tycke överlägset bästa hästen i fältet. I ett lopp som annars är väldigt jämnt bakom denne så väljer jag att spika.
Det är en häst under kraftig utveckling och överkvalificerad klassen han befinner sig i med över 1 miljon på kontot.
Spåret till trots tror jag att han rundar detta gänget på ren grundkapacitet.

Spik 2: 2. Colombian Necktie i avd 3 imponerade oerhört senast när han höll på att snuva startkanonen/världshästen Jaded på ledningen i Hugo Åbergs där stora delar av Europa-eliten deltog. . Han stred som en tiger hela loppet igenom från dödens till en heroisk 4e plats.
Han går ner duktigt i klass nu och i mitt pm tar han ledningen alla dagar i veckan. Spets och slut hämta ut.

Spik 3: 4. Indigo Broline är ännu en häst under kraftig utveckling från formstarka stall Svanstedt. Denna 4-åring tror jag kan vara en riktig elithäst i vardande. Jag tror han vinner det här loppet hur det än blir kört även om motståndet inte är några primadonnor. Jag tippar att Åke sätter sig i dödens för att in på upploppet spänna mördarblicken i ledaren och länsa undan till säker seger.

Streckvärda:
V75-4: 4. Yosemite Boko streckad på 11%, 8. Onyx Knick 12%
V75-6: 6. Voodoo Hornline 11%, 8. Manhattan Sassy 8%, 11. M.T.Buffet 6%
V75-7: 3. M.T Cherokee 15%

Strecka lugnt!

/Hallbarg


Kommentarer
Postat av: kungen

Ja herre gud! Skulle man lyssna på hallbarg så skulle man inte vinna många ören:=)

Tur man har egna hästar man tror på:=)

2009-08-08 @ 14:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0