Mersmak

Matchen igår kväll gav mig verkligen det jag, och säkert fler med mig, behövde efter nederlaget i Clas Ohlson Cup. Grabbarna kan spela ishockey, och dom kan göra det riktigt bra!

Personligen så går jag inte på träningsmatcherna för att se spelare som #19,#78,#29,#11,#14, dom vet jag vad dom kan, och dom kommer ha plockat fram det till seriepremiären. Jag går dit för att få en skymt av dom nya, så att man vet vad man kan förvänta sig av dom när det drar igång. Efter att ha sett 14 av 15 spelade perioder denna säsong så är det tre stycken jag vill nämna av dom "nya".

Alexander Hilmersson. Inte ny i a-laget, därav citationstecknen ovan runt ordet nya, men snabb på skridskorna, först in i närkamperna och en fokuserad avslutare. Kanske att vi kan hoppas på 10-12 mål ifrån unge herr Hilmersson i vinter?!

Robin Gartner. Det nyförvärv jag var mest skeptisk till då jag inte visste vilken typ av spelare det var och i vilket syfte han skulle användas. Det sista vet jag iof inte nu heller riktigt, men det är en skridskostark back, med fin blick och en fantastisk inställning. Speciellt minns jag när han sökte upp, och stod upp mot en viss Alexander Radulov för en vecka sedan. Förhoppningsvis kan han också dela ut någon härlig open-ice när säsongen drar igång.

Johan Persson. Jag hade tvivel även i detta fall då jag var rädd att Persson skulle överge den mycket sevärda tekniska hockey han spelat i J20 senaste åren för att istället anamma en tråkigare seniorhockey stil och därav bli en i mängden. Men det har han inte, och av vad jag såg emot Brynäs igår så kommer han vända ut och in på ett antal allsvenska försvar denna vinter!

Kommentarer
Postat av: andreas bodin hansen

vafan har du inte berättat att du bloggar för? dåligt!

2009-08-27 @ 21:34:20
Postat av: andreas bodin hansen

vafan har du inte sagt att du bloggar för?

dåligt!

2009-08-27 @ 21:36:38
Postat av: andreas bodin hansen

det funka ju första gången ser jag...

2009-08-27 @ 21:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0