Mora IK - Salavat Yulaev, 1-6

Som överskriften vittnar om så blev det alltså 1-6, och inte 1-7 som jag skrev till min gode vän Mike Skinner direkt efter slutsignalen. Tre och en halv vecka på godsmottagningen gör inte tankeverksamheten gott..

Ifrån Clas Ohlsons loge, belägen i det sydöstrahörnet, bevittnade jag ett fantastiskt spelande ryskt lag. Det var bland det bästa jag sett live! Mitt unga, nya Mora IK var aldrig riktigt nära kan jag villigt erkänna. Men det kan inte vara många fler än dom tre stycken läktargrannarna jag hade som kräver det.

En ung världstjärna som Radulov, en gammal som Kozlov. NHL mässiga backar som Kallinin och Tverdovsky. VM-spelare som Proshkin, Perzhogin och den elegante Zinovyew + den gamla supertalangen Grigorenko. Men helt klart, värd hela den gratis entrepengen var #11 Vladimir Vorobiev. 36 år gammal, kanske sista gången han visar sig på en svensk rink nu här under Clas Ohlson cup så ta chansen att se en artist av stora mått.

Dax för Seinfeld, får utveckla min beundrar för Vorobiev imorgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0