Dagen för dopparedagen.

Nu kanske ni tror att jag är ute och cyklar när jag skriver "dagen före dopparedagen" i rubriken. För kollar ni i eran kalender så är det ju faktiskt bara den 22a December idag. Men sedan tre år tillbaka så äger julhelgens höjdpunkt rum 23 December, hos Hans Lundberg, den fruktade Uppestittarkvällen! Imorgon är det dax, Tysklinds huset står rustat för strid!
-
Som den MIK blogg jag även är, om än slarvat med senaste månaderna, så kan jag släppa bomben att Tobias Dahlin kommer spela matcher med Mora IK under mellandagarna, AIK hemma och Örebro borta, sen får vi se.
-
Jens Gustafsson uppnår den aktade åldern 31 idag, Grattis Jens!
-
Julhandlen löpte nästan löjligt smärtfritt iår, fann allting jag letade efter, glömde ingen och inslagningen var den bästa på två, tre år. Det är tur att jag bor så nära Hjultorget egentligen, hade jag varit tvungen att åka till Kupolen så här två dagar innan julafton så hade jag tagit upp problemen med konsumtionssamhället inför mina föräldrar och avskaffat klapputdelningen. Det finns nämligen ingenstans jag mindre skulle vilja vara idag än i just Kupolen. Inga parkeringsplatser, massor med folk och ett sju helvetes spenderande.. inte min melodi riktigt.
-
Dublin, Irland. Helt klart värt ett besök. Missa inte Temple Bar distriktet och alla Subways som ligger runt Virginity College området..
-
Det som var tänkt som en följetång här på sidan, Hallbargs Travspalt, har legat i malpåse sedan vecka 38 som den uppmärksamme läsaren lagt märke till. Dock har inte spelandet varit inaktivt, den gode Andreas har med rådande form inte många år kvar innan vi kan börja kvittera ut tre-siffriga belopp en gång i halvåret..
-
Mutefish-Muteation
-
Rykten går nerifrån Afghanistan att Camp NordicLight serverar lite för god mat i mässen..
-
Om vi blickar framåt, vad händer kommande dagarna..
Onsdag 23, uppesittar kväll hos Hasse.
Torsdag 24, julfirande på Morkarlbyhöjden.
Fredag 25, Lucky House med två fiskrensare och ett fotbollsproffs.
Lördag 26, Mattias Ekholm kliver in i JVM.
Söndag 27, Tobias Dahlin kliver in i MIK och Ekholm ångar på mot Finland.

 

Fråga, vem mer än Dave "Tiger" Williams och Rich Tocchet har lyckats med bedriften att göra 30 mål och dra på sig 300utv.minuter i NHL under en säsong?


Kommentarer
Postat av: mor

Du, vi ses till frukost julaftons förmiddag.

2009-12-22 @ 19:29:12
Postat av: Taskin

Du, har du varit till Dublin nyligen? Jag kom ju just därifrån :)

2009-12-22 @ 23:24:25
Postat av: Andreas bodin hansen

god jul min vän

2009-12-23 @ 22:10:36
Postat av: kungen

Jag är Glad att Hallbargs Travspalt ligger i malpåsen:)

Hoppas den får ligga där länge.Den pöjken kan inte mycket om hästar måste jag säga.Han skulle behöva åka på mer travkvällar i Rättvik med mig:)

God Jul på dig 1 dag för sent!!

2009-12-25 @ 18:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0