Måndagmorgon.

Efter en helg som kan sammanfattas ishockey så är det återigen måndag och stämpelklockan väntar min ankomst först vid 13.00. Väldigt skönt att börja veckan med en sovmorgon, särskillt då jag utökat min digital-tv med ca 20 kanaler, bland annat ESPN, Canal+ och Eurosport2. Klockan är nu drygt halv elva och jag har redan hunnit med en rask promenad, lite träning, två koppar kaffe och en och en halv hockey match på ESPN. Livskvalite är bara förnamnet.

Tillbaka till tv-kanalerna så är ESPN outstanding då man får amerikanska kommentatorer och skapligt med matcher, särskillt på förmiddagarna. Eurosport2 har ett programutbud som klart slår Eurosport1, med evenemang som Spengler Cup nu i dagarna och även Kanadas matcher i JVM. Canal+ har jag inte spenderat någon tid på än, men där kommer nog mitt vaga fotbollsintresse bli mättat ganska så fort.

Sverige klev in i JVM med dunder och brak när man krossade Tjeckien med 10-1, om nu någon missade det. Det som slog mig var att Sverige hade extremt tur med studsarna hit och dit. Segern var odiskutabel, men nog hade vi(Sverige) bra med flyt vid åtminstone fyra av målen. Segern igår sedan mot Österrike gasade man på när det började brännas, inte så mycket att säga om det. Kung Ekholm fick sätta dit en strut också, roligt! Förövrigt så kanske jag ska ta tillbaka det jag sa innan turneringen om att det kommer resas en staty av Ekholm på Sergels Torg efter JVM, på folkets begäran. Ekholm visar inte alls den pondus och självsäkerhet som han gör i Mora IK, än kanske ska tilläggas. För det andra så reser man inga statyer på silvermedaljörer. Kanada ser nämligen väldigt starka ut. Ellis, Kadri och Eberle - namn att lägga på minnet.

Aja, ingen yxa ska kastas innan matchen mot Ryssland och lite värdigt motstånd, men jag är skeptisk.

Mora IK tog tionde raka segern igår, 28 av 30 poäng har man tagit nu! Sättet man gör det på framförallt, man spelar ut AIK. Ett AIK som varit ett spöke i en och en halv säsong. Dahlin gör en riktigt bra debut och Enmalm sitt första mål, bra grabbar!

-

 

Taskin: Vad gjorde du i Dublin och vart var du?


Kommentarer
Postat av: Taskin

Jag och frugan tog en snabbvisit dit 14-17. Jag ville ju gå på guinness store house och se postkontoret och liknande. Frugan var dock inte lika sugen så det blev ingetdera utan bara en massa travande i stan och shoppande tyvärr. Men kvällarna var det puben som gällde :D Vad gjorde du och var hängde du?

2009-12-30 @ 20:40:41
Postat av: Mats

Jaha, vi åkte hem den 14e faktiskt. Då var ni på Grafton Street gissar jag? Vi bodde alles vid Tirnity College och besökte väl dom största turistfällorna som staden erbjöd=)

2009-12-31 @ 13:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0