Leksandsbron

Jag må redan ha skrivit det på facebook, men jag kan inte låta bli att gotta mig i att leksandsbron återigen håller på att spolas bort. Den dagen ett regnväder skulle få insjöbron att rasa finns inte. Troligtvis för att leksingarna såg till att den byggdes väldigt stabilt så att invånarna där uppe skulle få enkel resa söderut för att hämta socialbidraget.

Nu kom ingen heller till skada så därför tar jag mig rätten att göra mig lustig över det. Att det sedan hände för bara något år sedan, dock inte lika allvarligt, och ingenting verkar ha gjorts för att stärka upp fästet är inte lika roligt.

Min teori är att ansvariga anser att det estetiskt inte skulle passa in med ett rejälare fäste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0