Några bra dagar i korthet

Industrisemestern är inne på sina sista dagar men det härliga högsommarvädret har inte infunnit sig riktigt. Det har emellertid inte hindrat mig ifrån att ha haft några riktigt trevliga dagar senaste tiden.

Torsdag. Min kusin, och den vid midnatt då, nyligen fyllda tjugioåringen Joakim Lindbarg spelade upp till dans på skutan i Leksand. Storebror Lindbarg,  blivande fru Jonas Lindbarg, syster Lindbarg, mamma Lindbarg och Eriksson skjutsades upp för några fartfyllda timmar under skutans regnsmattrande markiser.
Att min, på mors sida, yngsta kusin var en sådan trubadur hade jag hört ryktesvägen, men fick nu se det på plats för första gången. Nu vet jag då vem som ska spela på min 23 år fest. Givetvis måste nämnas att vid Joakims högra sida satt Richard Brasar i en Olle Jönsson-hatt och skötte dom sex strängarna, även han, mycket bra.

Lördag. Först ett arbetspass mellan 6-12, sedan hem för att utöva framförhållning, ett två timmars sovpass, för att orka med Rännhola Rockers på kvällen. Första anhalt var dock Lindbargs villa där ännu ett travsystem sågs misslyckas och feststämmningen trissades upp. Sista stoppet den kvällen var också det Villa Lindbarg där en efterfest av sällan skådat slag ägde rum, en repris önskas.

Måndag. V65 i ett Classic Car Week galet Rättvik. Godsmottagningens Travsällskap bestående av Bert Lindbarg, Janne Wiktorsson, Andreas Hallbarg och jag själv fyllde plånböckerna och packade oss in i Hallbargs GOX sen eftermiddag för dom 20 minuterna till ett bilköernas Rättvik. Dock uteblev vinsterna och dom förväntade miljonerna stannade vid Janne Wiktorssons sex kronors vinst i i platsspelet i avdelning fyra. Andra glädjeämnen var hambrurgarna och tjockbullan i Heden på kvällen.

Tisdag. Mora IKs coming man, Leon Simons Rörvall, fyllde två år. Stora delar av hans släktträd var på plats och avnjöt kanske det godaste fika jag någonsin ätit. Bra bakat Micke!

Idag, onsdag. För att bryta den onda cirkel av power naps på soffan som jag kommer in i efter sena kvällar i början av veckan, så åkte jag, efter ombyte till mina nya korta jeansshorts, till mormor i Västannor och lade mig i gräset och "napade" där i stället. Helt klart ett bättre ställe, en härlig svalkande vind och moster man Leif som stod och pratade med en kollega nere vid tvättbryggan som ljudkuliss. Jag gissar att någon läsare har upplevt min sista miljöbeskrivning..
Sedan blev det traditionellt Olof-dags fika, jag tror att min familj är ganska ensamma om att fira Olof-dagen med fika, paket och flagga på bordet.

En timme kvar nu till Tysklindshuset öppna mästerskap i badminton, förste man till rakning: Lundberg på trean!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0