Weekend i Mora

Efter mycket snack, en längre tid så gjorde äntligen jag och Björk Johan slag i saken och tog oss en helg i Mora. Vi upprättade i basecamp vid 18 tiden på fredagen på Mora Camping bestående av ett svårbyggt Everest tält. Första stopp var det nya området på Morkarlbyhöjden där min syster med familj precis byggt klart sitt hus. Vi han även med ICA Supermarket, Wasastugan två gånger, "Pinnen", Pizzeria Torino(gammal favorit), Saxvikens strand men största delen av helgen vigdes åt campingstolen och några halvljumna Silver Bullets.


Notiser:

-Svågerns årliga städning av garderoben är en höjdpunkt, så även i år.

-Första steget mot min framtida karriär som scout åt Pittsburgh Penguins togs under fredagkväll.

-Johan Björk är en synnerligen märklig ung man..

-Min gamle vän Erik Nordenberg jobbar på Mora Camping.

-Wasastugan vinner många pluspoäng gentemot Lucky House, dock inte på musiken.

-V75an satt inte i helgen heller, så gråt inte över att Hallbargs travtips uteblev.

-PlutonInsjön väcktes upp ur sin dvala sent igår kväll.

-Viasat Hockey kommer att kosta det vanliga sportpaketet plus 99:- i månaden.

-IIF BK Fotboll har ett nytt hemmaställ på gång, riktigt bra grejer!

- IIF BK Fotboll kommer att få bekänna färg den 1 augusti då det kommer ett stockholmslag på besök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0