Vasaloppet.

Vasaloppet är verkligen en grej som engagerar Sverige. Kan tänka mig att större delen av befolkningen trotsade sömnen och bakfyllan i morse för att kravla sig fram till tv-soffan. En del man pratar med är dessutom totalt ointresserade av skid-VM som pågått under veckan men tyckte att Vasaloppet var bland det viktigare att följa.


Jag hoppas verkligen att Jens Eriksson tar en framskjuten placering idag. Det är nämligen inte många i tätstriden som jag är ytligt bekanta med. Hård och Blomqvist i studion nämnde nyligen att han är gammal ishockeyspelare och började med skidåkning relativt sent. Jag hade hoppats att dem tagit upp hans gamla fotbollskarriär och kanske nämnt klubben(Dala Floda IF) och vilka stora spelare som varit där på senare år.


-


Bredvid fjärrkontrollen ligger telefonen som väntar på ett viktigt samtal. Jag hoppas på ett positivt besked gällande dagens supporter resa till Uppsala och Gränbyhallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0