En flört med sommaren

Den gångna helgen har jag till stora delar spenderat på en buss, en så där 27-28 timmar någonstans. Det är inte roligt när elementen inte går att stänga av och komforten lämnar en hel del i övrigt att önska. Därmot är det roligt att umgås med vänner och handla alkohol i Tyskland. Så det ena väger upp det andra, och slår faktiskt över - det är riktigt kul att åka iväg så där!

Det var tredje gången jag åkte iväg på den där turen nu, och det blir nog fler vändor. Ett konstaterande jag gjorde på vägen ner var att jag har aldrig lagt så mycket besvär och tid på att ta mig till ett ställe som jag inte vet vad det heter, tre gånger dessutom. Jag vet faktiskt inte ens om det är en stad vi är i. Det går nämligen till så att vi bussen avgår 18.00 på fredagen och anländer 08.00 till den okända orten i Tyskland. Av någon anledningen somnar jag alltid i höjd med Jönköping och vaknar när bussen stannar till i Tyskland. När man sedan handlat, så somnar man om ganska så fort och vaknar inne i Danmark någonstans.

Denna gång vaknade jag faktiskt till på färjan mellan Tyskland och Danmark och beslöt mig för att se en bit av vårat södra grannland. Slutsatsen är den att det är ganska sjukt att ett land man åker igenom, inom tiden man dricker två öl, kan ha orsakat så mycket skit genom historien. Christiann Tyrann, Muhammed karikatyrer och ett hyggligt fotbollslandslag t.ex.

Ängelholm som vi sedan stannade till i mellan lördag och söndag visade upp sig ifrån sin bästa sida. Två stycken Wiibroe på hotellets uteplats i en gassande sol fick till och med en vinterkille som jag att vilja ha en lång, varm och skön sommar.

-

 

Avslutar med en uppmaning till Hallbarg att inte klippa sig innan han kommer hem så att man får ta och syna hans Elfving-frisyr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0