Mot sommaren.

Nu skrev jag "Mot sommaren", men jag undrar om jag egentligen inte gillar våren bättre än sommaren. Våren har alla förväntningar, och även om sommaren infriar dom så är ibland förväntningarna roligare än äventyret. Typ som att minnena är roligare än händelserna, och det är dom man ser tillbaka på, på hösten - vilket gör den helt okey. Men det är under höst, vinter och vår man skapar förutsättningar för att förväntningarna på sommaren ska levas upp.
Nu blev det mycket där, men i vilket fall som helst är det på sommaren man har förväntningar och det är den som skapar minnena. Helt enkelt, det är på sommaren det händer!

-

Idag åt jag min patenterad "morgonvecka-frukost", en smörgås, tre ägg och ett glas vatten med c-vitamin brus. Väl på jobbet lyckades jag få tag på L-trucken före Lindbarg(som verkar bo i den sedan jag lärde upp han) och tycker, att när klockan väl slog 13, att jag hade gjort ett bra jobb och kunde gå vidare med dagen. Just idag betydde gå vidare, att gå till gymmet. Men min nyvunna träningskollega Linnea så körde vi ett mördande benpass framför ögonen på en motionscykel-svettig Tomas Nääs. Med stapplande ben fortsatte sedan jag och min kollega runt byn och dess handelsställen där jag först köpte en majblomma för 50kronor, sedan en sommarens parfym som skall användas flitigt fram till Insjödagen.

En rejäl sallad sedan på Peterssons innan jag cyklade iväg och klippte mig. Förövrigt en väldigt onödig klippning, jag brukar vanligtvis ha 4 månader mellan gångena, nu var det 32 dagar. Det är nästan Hallbarg klass, nästan.
Efter klippningen åkte jag hem och stimulerade min företagande ådra genom att titta på Draknästet. Högklassig tv-underhållning!

Nu sitter jag här, med ömmande fötter efter en vända inlines genom byns centrala delar och inväntar Debatt på SVT. Man måste ju ta del av det man betalar för..

-

Det sista stycket tror jag absolut inte är av något som helst allmän intresse. Jag skrev det helt enkelt för att det är när jag i sommar ser tillbaka på dagar som den här, som jag kan ta den där sista ölen i campingstolen på Ludvikafesten och ända känna mig som en ganska så sund människa..

-

Tack Mamma och Pappa!


Kommentarer
Postat av: mamma

Div saker fladdrar här ute i solen och vårvinden. Det är nog torrt snart.

Har du varit nyklippt för 32 dagar sedan? Oj, det har då aldrig jag sett, tycker att du varit långhårig. Eller gjorde du en kusinklippning? En sån som inte syns.

2010-04-14 @ 10:45:31
Postat av: Anonym

Div saker fladdrar här ute i solen och vårvinden. Det är nog torrt snart.

Har du varit nyklippt för 32 dagar sedan? Oj, det har då aldrig jag sett, tycker att du varit långhårig. Eller gjorde du en kusinklippning? En sån som inte syns.

2010-04-14 @ 10:47:14
Postat av: Hallbarg

nu har det gått åtta veckor sen sist jag klippte mig och folk misstar mig för att vara ulf elfving eller bobby ewing..

2010-04-18 @ 22:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0