Väder och vind

För stunden avnjuter jag mitt livs första betalda semester. Förvisso hade jag två veckor 2008 i Los Angeles i september, men nu känns det mer som en riktigt semester. Chefen önskade arbetslaget en trevlig semester i fredags och stämningen var så där lättsam som den är inför en ledighet. Nu är det där en sanning med modifikation, det var egentligen förra fredagen som semesterperioden började, men jag valde att jobba en vecka till. Men ni förstår nog andemeningen.

En riktig semester ska ju innehålla sol har jag fått lära mig av de visa, just nu är det ingen sol. Himlen laddar för ett regn skulle jag tro. Men det spelar faktiskt ingen större roll. Jag må vara 22 år och upplever min första semester, men mitt mål med semestern är inte att bli solbränd, utan att koppla av. Om det då är i en solstol eller i min soffa, spelar faktiskt ingen roll.

Men för säkerhetsskull åker jag till Rhodos om 10 dagar.

När vi ändå är inne på väder, herregud vilket tråkigt samtalsämne! Slå mig om jag någongång börjar prata väder. Eller ja, ni behöver inte slå mig kanske, för ibland kommer jag på mig själv med att göra det. Men om jag någongång säger något i stil med "på tv sa dom att det skulle bli bra väder framåt helgen", då ljuger jag.
Har nämligen aldrig sett en väderprognos i hela mitt liv. Målsättningen är att inte göra det fram till den dagen jag ska gifta mig.

Att det är först den dagen jag ska bänka mig framför Pererik Åberg är för att jag ska veta om man behöver slänga på sig långrocken över kostymen. Men inte en dag innan.


Kommentarer
Postat av: Andreas bodin hansen

den här bloggen händer det då ingenting på :(

2010-08-31 @ 20:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0