Den vanliga dagen..

På en minnesstund för lite drygt ett och ett halvt år sedan fick jag höra ett mening som mer eller mindre förändrat mitt liv sedan den dagen.

"Uppskatta den vanliga dagen"

Dagar då ingen vän har dött.

 

Jag framkallade den tanken nu, efter en tupplur följt av kaffe framför datorn, väntades på träning. En eftermiddag inomhus brukar sänka min självkänsla en aning, någonstans i bakhuvudet viskar mamma att inomhus är man när det är mörkt. Känslan av en bortkastad dag kanske knackar på när man vaknar upp ifrån tuppluren. Sedan kommer anklagandet, varför lade jag mig i soffan när jag var trött, hade jag bara gått ut hade jag inte somnat!?

Då kokade jag en kaffe och framkallade tanken "Uppskatta den vanliga dagen".

Internet tar mig ut i världen och lär mig om allt som faller mig in, Arvid Nordqvists kokkaffe smakar väldigt bra, även om inte värmen fungerar i lägenheten så värmde täcket mig där i soffan och snart ska jag iväg och träffa mina kära vänner.

Jag har det ganska bra, en helt vanlig dag.


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, tänk så rätt du har. Undrar om inte detta kan vara mitt måtto!!!

"Var utomhus så ofta som du bara kan".

Många av mina elever känner nog igen det kan jag tro.

Ps. Men visst unnar jag dig en tupplur, det är också skönt. Ds

2010-02-02 @ 21:07:46
Postat av: Andreas bodin hansen

bra inlägg mats håller med dig till fullo

2010-02-03 @ 20:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0