Mat

När man är riktigt hungrig är det svårt att fokusera och tänka på annat än just att man är hungrig.

Nu är jag hungrig, och kan inte tänka på annat än mat. Då är det inte roligt när kylskåpet är anorektisk och alla livsmedel har fyra ben och hugger efter dig om du stoppar in armen.

Okey, riktigt så dåligt är det inte. Lindbarg glömde en påse ostkrokar här igår kväll, jag har ett halvt rör med pringles under soffan och faktiskt några hyggliga ägg under den muterade paprikan.

Imorgon är en ny dag, med nya möjligheter till inköp. Tonfisk, ost och kött..

Tills dess får jag hålla till godo med det tandskydd för 50:- i fredags som faktiskt, hur otroligt det än låter, fyller någon form mättnadskänsla när man tuggar på det.

Sömnbrist sedan är nog snäppet värre är hunger. Inför en ganska viktig match jag skulle spela för något år sedan så sa våran tränare till oss dagarna innan, att det inte spelar så stor roll om vi äter bra, eller tränar förnuftigt. Det överlägset viktigaste är att vi ser till att vara utsövda när matchen drar igång.

Det stämmer väldigt väl, har jag märkt.

Förra veckan var ett prov på det.
Tre nätter var jag uppe och såg OS-hockey klockan 01.30-04.00 för att sedan gå och jobba vid 06, och dom ångesttankar som sömnbristen framkallar är fan inte att leka med! Svårt att beskriva detaljerat vad jag känner, men summan av alla tankar är att en annars ganska självgod man faktiskt känner sig ganska värdelös..


Trött förra veckan och hungrig nu, skitsamma. Det är OS på tv, vatten i kran och tandskydd i mun..livet är fantastiskt!


Kommentarer
Postat av: mamma

.....och du har ju inte så långt till mammas kylskåp.....tyvärr, kanske inte hon är hemma själv och lagar mat till dig då hon förnärvarande mest befinner sig hos mormor......men hon har också kylskåp.

Välkommen!

2010-02-23 @ 21:59:25
Postat av: Andreas bodin hansen

Hos är du oxå välkommen oom du är hungrig.

2010-02-23 @ 22:24:30
Postat av: Kungen

Min ytterdörr och kylskåp står alltid öppen för dig ifall du behöver mat eller nåt att dricka:)

2010-02-24 @ 23:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0