Nyårlöften

Jag har aldrig avlagt ett nyårslöfte i hela mitt liv, troligtvis har det att göra med min bild av dom människor som jag tror avlägger nyårlöften, lättöverviktiga kvinnor som jobbar i det kommunala och röker under spisfläkten. Deras löftena skulle alltid se likadana ut också, mera motion och aldrig mer en Blend Light. Att sedan 95 %(källa saknas) av alla som lovat något högtidligt under fyrverkerihimmlen den sista minuten på det gamla året bryter det innan pingst gör inte min syn på nyårslöftesgivare speciellt piggare.

Om vi tänker så att det är eftersträvsvärt att alla människor hela tiden försöker bli bättre människor för varje år som går, för att på så vis göra våran jord och värld till en trevligare plats, vad kan då jag göra för förändring med mig själv? Läser man stycke ett uppe här så blir det ganska uppenbart, och här kommer därav mitt nyårslöfte.

"Jag ska höja min lägsta nivå och bli en mindre fördomsfull man och verkligen anstränga mig för att inte döma människor och folkgrupper jag inte vet någonting om"

Er, Mats Olof

Insjön, Januari 2010


Kommentarer
Postat av: Andreas bodin hansen

tjena killen härligt att bloggtempot ökat hoppas allt är bra med dig

2010-01-05 @ 21:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0