Slaget om Siljan

Ett daladerby står för dörren och nervositeten och laddningen sitter någonstans mellan huden och kläderna, iaf hos mig. Lite drygt sex timmar till nedsläpp, jag gissar att nerverna och adrenalinet är någonstans i höjd med ögonbrynen då, och jag hoppas det blir en fantastisk kväll. Gärna i närheten av den som vi röd/vit/gröna fick uppleva i höstas(1-4).

Ställföreträdande arbetsledare, och tillika leksingen, Jens Börje Gustafsson kom redan 06.03 i morse och sa att det här var bästa fredagen någonsin. Att säga en sådan sak tre timmar innan soluppgången och till en motståndarlags supporter innebär inget direkt medhåll. För enkel matematik säger ju att enbart en av oss kommer falla till sömns och se tillbaka på dagen som fantastisk.

Jens Börje var förövrigt ute i god tid redan på nyår, 16.30 på nyårsafton deklarerade J.B att det var det absolut bästa nyårsfirandet någonsin.

-

Var denna kväll slutar vet jag inte, men jag vet när den börjar. NU!

DET ÄR VI, SOM ÄR - DALARNA! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0