Man lär sig något, varje dag.

Rubriken här ovanför är ju någonting som man alltid har hört, och det är faktiskt väldigt sant när man börjar tänka på det. Kanske inte är det dom nya kunskaperna någonting som förändrar livet för en, men det breddar allmänbildningen.
Tänkte därför dela med mig av mina nyfunna kunskaper här nedan, och kanske att Andreas Bodin Hansen och Dennis Fisk kan utvidgat mitt kunnande, med någonting dom snappat upp under dagen?

Leeds halvmaraton börjar redan klockan 09.00 på morgonen, vilket anses som väldigt tidigt, till och med för ett halvmaraton. /Sten Åke Nilsson

Det går en väg upp mot Djurmoklack som man ser ifrån Touring butiken. /Barbro Vadell

Att det finns 10 åriga grabbar som nästan har kondition i klass med min, och som inte trash-talk biter på. /En lärdom jag upptäckte själv under Blodomloppet

Skogsbruket förändrades väldigt kraftigt mellan sent sjuttiotalet till mitten av nittiotalet. /Bart Lindbarg

Att min Mercedes Benz drar under litern milen, blandad körning! /Även detta har jag forskat fram på egen hand

Att vid målgång i löpning fäller man sig med vänster bröst först, för...för så gör man. /Återigen, Sten Åke Nilsson



Imorgon
ny dag, nya kunskaper


Kommentarer
Postat av: Fisken

Nåt jag lärde mig idag är att en Carlsberg 3.5a smakar alltid bäst när man satt sig ner på trappen i skeberg och tittar ut över den nyklippta gräsmatta man nyss åstadkommit sådär lagom sent en torsdag i början på juni...

2010-06-03 @ 23:32:28
Postat av: Andreas bodin hansen

Vilken press du sätter på mig :) men en sak jag lärt mig idag iaf är att humlor inte bränns,dom sticks med sin gadd men den är liten så det känns mer som den "bränns".

2010-06-05 @ 20:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0