fredag-lördag

Igår kväll var jag inbjuden att deltaga i en prestigefull innebandymatch mellan ett lag som i grund och botten bestod av snickare(därav dom Byggnads sponsrade matchtröjorna) och mitt gäng som utgjordes av män uppfostrade inom ishockeyn.

Är faktiskt imponerad över regeldiciplinen som mitt lag stod för. När man spelar innebandy med ishockeyspelare brukar regelöverträdelserna vara vanliga, men denna gång så gick det riktigt bra, även om det var en tuff match.

Hade matchen spelats med stoppad boll hade resultatet blivit ett annat, nu blev det 12-7. Men just hur bollen studsar så väldigt, är den absolut största skillnaden mot ishockey. Det var en klar nackdel igår..

En som klarade av att hantera den studsande lilla vita bollen riktigt bra var Niklas Bröms, hade han inte skrivit på för Mora IK timmarna innan matchen hade jag kommit med ett bud för Insjöns IFs räkning..

-

Lördag.

VM
Italien mot ett väldigt intressant Kanada. Stamkos, Tavares och Myers ska bli riktigt roliga att se.. luktar tvåsiffrigt. 16.00 drar det igång.

Utgång ikväll med goda vänner.

Förhoppningsvis är man hemma till 01 och kan se match 5 mellan Penguins - Canadiens.


Kommentarer
Postat av: Andreas bodin hansen

Tack för god match och knäskålarna blev kvar :)

2010-05-08 @ 22:55:34
Postat av: Andreas bodin hansen

Ett tillägg: Håller med dig om att regeldiciplinen var god hos hockeyspelarna det var ju värre med "innebandyspelaren" och då menar jag ju inte dig såklart :)

2010-05-09 @ 19:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0