NHL-slutspel

På Dennis Fisk begäran ska jag nu i ett inlägg undvika att skriva om politik(varför jag nu helt plötsligt ska springa den avhopparens ärenden kan man ju undra..) Men innan jag kommit så långt tänkte jag förklara varför det varit mycket politik den senaste tiden här på legendens.

Det är riksdagsval i höst och jämnt mellan blocken, alla potentiella röster ska snappas upp och då känner jag att i min roll som opinionsbildare(om inte ett helt felaktigt påstående, så åtminstone med minimal påverkan på befolkningen i stort) måste göra min röst hörd. Särskillt då jag känner att min läsarkrets består till stordel av politiska vildar vill jag ge min syn på saken. Hittills helt oemotsagd i kommentatorsfunktionen, reagera Bodin!

Nu till NHL.

Penguins såg väldigt bleka ut i söndagens match mot Canadiens. Dom mästartakter man visade prov på i match fyra och fem mot Senators var som bortblåsta. Crosby, Malkin och Gonchar får inte komma bort i matcherna som dom gjorde igår, då blir det ingen svart/gul-pingvinsommar. Canadiens spelade smart, fem man innanför cirklarna, täckte skott och brottade ner Penguins spelarna som närmade sig mål.

Gill är inte mycket till puck-trollare, men en äcklig räckvidd har han. Halak må ha varit magisk mot Capitals i första rundan, men det monster media vill påtala att han var igår är inte riktigt. Penguins skapade inte en målchans dom två sista perioderna som en målvakt i NHL får släppa in, dom 35 skotten man släppte i väg la sig oftast i magen. Slutresultatet 1-3 var varken orättvist eller rättvist...det bara var..

Får annars Penguins fart på spelet så trampar man sig fram till Stanley Cup final, via Boston i semin, för tredje året i rad där jag gissar att man får möta Canucks, om dom lyckas hålla stången mot Sharks i confernce-finalen..


Tillslut så vinner Canucks Stanley Cup, Luongo blir staty i staden för sin dubbel och jag klappar mig på bröstet och ser tillbaka på vad jag sa i januari..

Kommentarer
Postat av: Andreas bodin hansen

hahaha jämnt mellan blocken? senast jag kolla var det ju största marginalen på länge till dom rödgröna hjältarnas fördel :)

2010-05-04 @ 21:42:00
Postat av: Sandström

Ja vad hände med: "Jag ska spela mittback i Insjön fram till midsommar"?! För övrigt tycker jag att alla borde rösta rätt och rösta rött i höst.

2010-05-05 @ 18:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0