Priset för ett liv.

Priset är kanske helt fel ord, utan snarare straffet, för att ta livet av en försvarslös pensionär är 22 månader i fängelse. 1 år och 10 månader..

Domen från början var två år i fängelse, men eftersom den dömde lider av magproblem och inte är lämpad för ett liv i fängelse så får han rabatt på två månader..

Jag saknar helt ord, men jag kan väl säga så mycket som att jag inte har någonting emot straffskalorna som tillämpas i USA.

-

Nu finns det säkert något medborgargarde någonstans som instämmer med mig, om att straffet är för kort och som inte kommer nöja sig med att skriva ett blogginlägg om det.. Så vad han får för liv efter när han kommer ut återstår ju att se.

Kommentarer
Postat av: Fisken

Helvete vad arg jag blir!! Skulle jag skjuta en varg i skogen för att försvara min hund skulle det bli en större utredning och fann dom mig skyldig till brott skulle jag få ungefär samma straff då straffet för jaktbrott är 2 år. Kanske blir jag tom cellkamrat med 23-åringen! Otroligt!

2010-05-29 @ 09:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0