Slickar såren.

Tredje veckan av Monsters ser sina sista timmar innan den fjärde tar vid. Vi kan summera den som den smärtsammaste hittills.

Jag köpte mig ett par knappt använda spikskor av Sten-Åke för en spottstyver(där kommer den ekonomiska aspekten av Monsters in) och lät dom bära mig ut på ett eldprov direkt, långlopp med Johannes Heetveld i Östra Insjön.

Vid en närmare titt på skorna märkte jag att dom saknade innersula, vilket förklarar dom gigantiska blåsorna jag hade på mina trampdynor. Dessutom hade min grå Oregon.72 t-shirt åsamkat mig grava skavsår på bröstvårtorna. Sedan en sak som var mer väntad, kalsongsömmen som skavde mig röd i ljumsken och förhindrade en värdig gångstil. Nåväl, har man ett schema att följa så kan man varken ta hänsyn till ömmande fötter eller stickande bröstvårtor så passen klarades av med en stor portion vilja, skor med innersula och tajtare undertröja.

Match idag sen, seriefinal mot Kais Mora i Unihoc Arena. Skavsårsplåster på fötterna, vaselin på bröstvårtorna(Tack för tipset Sten-Åke Nilsson) och sömmlösa värmebyxor ifrån Lager70 gjorde att jag kände mig osårbar där ute i kriget.

Då kom lårkakan.

I slutet på den andra perioden fick jag in någonting som jag antar var en pojkes knä i mitt håriga vänster lår. Så länge man är varm och uppe i varm så känner man inte så mycket av det, men nu kan jag inte ta mig fram i lägenheten utan att stötta mig mot Klubbdirektörens serveringsvagn.

Juice, snus och några morötter är det som Sportbar Tokiga Draken har i lager och som jag lär leva på tills jag ta mig ur lägenheten igen.

Nåväl, ett lätt cykelpass på det här imorgon så ska vi se till att fjärde veckan av Monsters går planenligt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0