Träning och pengar.

3 januari till 27 mars är från sedan några veckor tillbaka en namngiven period i mitt liv, Monsters.

Det går ut på att avverka 107 träningspass som varar minst en timme och lägga undan XX% av det jag tjänar.
Ett utmaning i disciplin och sparsamhet som ska bli intressant att se resultatet av där i slutet av mars.

XX skriver jag med min goda uppfostran i minnet, där pappa sa att man inte ska prata pengar. Så ni får väl helt enkelt gissa och ha överseende med att jag kanske kommer förbi och äter någon dag. Ni som bor i Insjön kommer få varsin matdag under tiden med Monsters och jag hoppas ni ställer upp (Lindbarg, Buvall, Lundberg, Wiktorsson, Fisk mfl).

Träningen blir, som det känns nu, en ganska enkel uppgift. Särskillt då nystartade ena hälften av Monsters Löpsällskap har blivit kvitt sina ryggproblem. Men framförallt för att Nottingham Forrests träningsoverall är så förbannat stilig och verkligen är någonting man vill kliva i och tillbringa dagen i.


Passande nog till Monsters har jag också skaffat en riktigt vilddjur till bil, den bengaliska tigern. En vit Ford Fiesta med vita ränder, och röd passagerardörr, av obestämt årsmodell. En aning slirig på vinterväglag så om ni möter den efter en natt med underkylt så säger jag som P.Clux "hey, step a side for the bengal tiger".

-
En textrad från ett av min brors tidiga mästerverk får avsluta(en aning omskriven av lillebror).
NEVER AND EVER, IN THE LAND OF THE VIKINGS


Kommentarer
Postat av: Andreas bodin hansen

bra uppfostran där :)

2011-01-12 @ 20:34:54
Postat av: Janne.w

Du är alltid välkommen över på lite mat och nån god single malt:-)

2011-01-22 @ 18:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0